Thursday, January 3, 2013

Saya xpernah membenci awak....

Ye... itu luhur dari hati... Biar satu dunia memaksa saya membenci tp selagi Allah xmengkehendakinya, saya tetap saya yang awak kenal dulu.... Tapi saya xkan pernah mengalah... Awak yg memulakan jadi awak yg perlu betulkan kesilapan awak..... Saya akan terus menanti... Menanti dengan sabar... Saya xpasti skang utk percaya pd awak lagi... Tapi saya xkan dan xpernah buang awk dlm idop sye... We still frenz..... Saya memang sygkan hubungan kte... Sebab sye tggu awak...Tapi awk xpernah nak tnjuk syg awk pd saya... Penipuan awk wat sye mngerti sye bukan pilihan awak....

Awak berjanji memang manis kan..... Tapi ape lagi yg sye nak pegang klu awk dah tipu sye.... Second chance??? Mungkin dan xmungkin... Sye terharu dengan kate2 mama awak yg mendoakan kte bersatu.... Saya pon pernah mengharapkan begitu... Tapi dalam keadaan skang ni, sye xnampak ape usaha awk nak dekatkan sye dan awak... Sye yg beria jadikan awk kawan lagi... Cuba awk fikir, klu org lain nak ke die berkawan dgn org yg dah tipu die giler2??? Lame tau tempoh penipuan awk... Awak sedar x??? Sedar x awk memang xjanji, tp kate2 awk yg terkini tu sume janji2.... Yang saye memang takut nak percaya..... Pernah ke awk fikir nak cari sye skang??? Utk pulihkan hubungan kte??? X kan??? So, pe plak sye nak cari awak...u should see me first.....

Saya tunggu awak!!!!


gler2 fon baru

Disebabkan rebat Telefon Pintar RM200 iaitu Pakej Komunikasi Belia 1 Malaysia yang baru, hari ni puas aku usyar2 fon yg terlibat n memenuhi minat aku... terminat plak kat samsung galaxy ace plus.... Padahal duit gaji Disember lom masuk ag n xtau berapa dapat... Em, berangan la nak fon mahal.....

Penat mata n jari menaip name2 fon yang aku usyar.... Pergh!!! Yg berkenan harga plak 'baik punyer'.... Ntah la, tukar ke x...huhuhu.... Macam angan2 tggal angan2 je... Tgk la nanti cmne..... Utamakan yg perlu dulu... Agpon fon Nokia aku tu sememangnye berjasa dlm idop.... Masih setia berkhidmat.... So, xtau la nak tukar ke x....

 Dah la rebat tu de certain fon je yg leh beli... So, yg sdeynye samsung galaxy ace plus tu xde dlm senarai.. So, sad... Ngajuk n frust la..... Tgk ekonomi n kehendak.... Yang ane nak dipilih... Susahkan nak wat pilihan.... Usyar2 je memang seronok.... Bergantung pada keadaan ler... Ke ade yg nak belanja janna??? Klu de sila tggalkan no fon, nnt janna contact...hehehe...

Ok la, memandangkan dah xde pe nak wat... Jom tdo!!!

^___^

Wednesday, January 2, 2013

2012 yg berlalu dan 2013 yg tiba

Alhamdulillah...Masih diberi kesempatan bernafas menyedut oksigen kurniaan Ilahi.... Tahun baru menginjak tiba meninggalkan tahun lepas yg berlalu..... 2012 dalam kenangan menggamit memori suka duka dalam mengenal erti kedewasaan.....

Permulaan 2012 yg penuh dengan suka dan gembira, pertengahan 2012 yang penuh dengan jerih perih kehidupan dalam mengejar segulung ijazah dan mencari redha Ilahi dan pengakhiran 2012 yang penuh dengan drama nostalgia menggamit seribu kekuatan dan ketabahan.... Itulah coretan 2012 yg telah ditinggalkan..... Kenangan itu tetap kekal dalam sanubari.... Kerana kenangan akan tetap jd kenangan yg xkan boleh diputar kembali..tetapi boleh diimbas sebagai pengajaran hari ini..... Hidup ini penuh dugaan dan cabaran, yang lemah akan terus tersungkur tapi yg kuat akan bangkit meneruskan perjalanan... Aku tidak mahu digelar lemah tapi akan terus mencari kekuatan dalam sisa kepedihan....

Itu pengajaran wat diri ini..... Jangan pernah mengharap pd sesuatu yg xpasti.... Usaha tetap usaha... Segalanya kembali kepadaNya.... Serah kan kepada yg Maha Kuasa.... 

Aku akan terus melangkah biar seribu dugaan menerpa kerana satu yg aku percaya 'Allah sentiasa di sisi'....
Ujian itu didatangkan kepada yg kuat untuk menguji ketabahan hati.... Andai itu ujian buatku, akan kudepani dugaan tersebut... Tapi satu pintaku Ya Allah, bantulah aku kerana aku sangat memerlukan bimbinganMu.....

Duka semalam belom tentu terubat lagi hari ini..... Itu yg dapat disimpulkan... Walau hubungan diteruskan xkan same dengan yg lalu.. Masa lalu xkan kembali.... Teruskan meniti hari mendatang utk mengumpul kembali sisa kekuatan.... Life must go on... Masih rmai yg memerlukanku.. So, wat pe nak bersedih sangat... Allah kan ade sebagai tempat mengadu... Ujian yg datang sebagai tnda Dia syg padamu dan ingin kamu terus mengadu padaNya sebab Dia rndu tangisan dan senduMu..... Jadi, redha, berserah dan tawakal selain terus berdoa...... Itu jalan terbaik.... Tapi silaturahim jangan diputuskan kerana Allah xsuka kita hidup membenci.... Aku pon xtenteram andai kita terus membenci....

So, 2012 yg berlalu biarkan berlalu... Ambil yg buruk sebagai pengajaran...yang baik jdkan pedoman.... 2013 akan diharungi dengan tabah dan cekal... Itu harapan dan impian.....
Bye 2012....Welcome 2013.... Allah bagi peluang utk hidup, jgn sia2kan dengan kesedihan...... Tabah dan kuat..... So, duhai hati jangan pernah mengalah.... Ujian utk menguji...... Salam..

Amboi!! Berkurun, bersawang~~

Hehehehe.... Setelah sekian lame, dah tahun baru 2013.... Baru ingat nak update blog...kih3... Bz atau malas...2 perkara yg bila ade salah satu memang xdapek den nak menolong.... Ni awal2 semester memang rajin meng'update' blog, nanti ble dah bz..... Blog ntah ke mana....

Banyak cerita nak cerita...tapi biar lah dulu....satu persatu jgn gelojoh...huhu.... Ni cter pasal blog bersawang dulu.... Sekian lme bru nak update....Last update 5 oktober 2012...Ni plak dah masuk 2013...Ish3!!!

Xpe2, akan ku cuba utk rajin update....Smoga impian tahun baru akan terlaksana.....

Cau cin cau..... Sayonara...~~~

^____^