Monday, May 14, 2012

Keyakinan

Kenapa kadang kala kau terlalu merendah diri hingga meletakkan kau di tempat yang kau sendiri tak sangka.....
Bukan pintaku begini tapi keadaan memaksa...
Tak terluah oleh kata-kata...
Hanya bergema dalam diri...
Sendirian.......
Oh!!! Yakin lah pada dirimu.....
U should know that U can do your best in wat ever U face...
U can do it....
Slalu itu yang difikir, tapi lain juga yang datang...
Memang kau x dapat nak tetapkan coz Allah yang Merancang segalanya....
Kau hanya insan kerdil yang kadang kala tak tahu apa2....
Keyakinan ini sering lari meninggalkan jasad ini...
Menjadikan jasad ini kaku tanpa ada rasa yakin...
Oh, diri!! Janganlah begini... Kenapa rasa itu datang lagi saat hati sedang berbunga dan bahagia menjengah???
Yakinlah pada diri mu - Nurul Janna....
Walau siapa pon kau berhadapan, pasti kau tetap memiliki istimewanya menjadi dirimu....

Budaya dan Pembelajaran

Alhamdulillah, first paper for examination Semester 5 baru selesai.... Now, fokus perlu diberi pada paper major plak... Paper kimia.... Ok!!! Ble sebut kimia, sume org akan kate. "susahnya..." Kami yang mengadap kimia ni yang hanya tahu susah ke senang.... Eh, nak cter pasal 1st paper bukan paper kimia....


So far, alhamdulillah.... Paper EDU ni dah abes dengan jayanga... Hope result pon jaya la jugak... Macam ade peluang je..hik3... InsyaAllah... Ape yang dijangka keluar, ade yang keluar... So, x ke gumbira rasa hati ni...hehehe... Lebih2 plak..... Syukur x terhingga pd Mu Ya Allah sebab melapangkan dan memudahkan aku menjawab paper BDP ni... Hrpn menggunung utk 4 paper ag.. Moga permulaan mudah, perjalanan dan pengakhirannya juga mudah.. InsyaAllah.....

Ok, time untuk fokus pada paper seterusnya... SCE 3109 Tenaga dan Kimia.... Moga Kau permudahkan semuanya Ya Allah!!!! Amin Ya Rabbal A'lamin....

                 
SCE 3106 Budaya dan Pembelajaran.......
Bye!!!!
Tapi mesti kami perlukan kau juga kan......

Mungkin......

Mungkin awak xnampak sayang saye.........
Mungkin jarak ini menguji kita....
Mungkin saya xdapat baca hati awak....


Tapi ketahuilah bahawa saya juga rasa apa yang awak rasa....
Banyak atau sikit bukan permasalahannya...
Andai takdir itu milik kita....
Sayalah insan paling gembira dan syukur itu menggambarkan rasa saya...
Allah Lebih Mengetahui tentang ciptaanNya....
Saya hanya insan kerdil yang dianugerahkan sekeping hati yang merasai nikmat rindu itu.....
Saya hanya insan kerdil yang diciptakanNya untuk menjalani ujian ini.....
Pernah ditepis rasa itu, tapi penghujungnya rasa itu tetap hadir menemani jejak langkah pertambahan usia.....
Saya akui saya bukan insan yang hebat untuk meluahkan.... tapi saya tahu awak tahu apa yang saya rasa.....
May Allah bless us.......




Inilah pilihan yang saya pilih.....
Tiada paksaan atau arahan....
Rasa itu sekian lama bertandang....
Cuma baru kini terserlah.....
Terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang diri kerdil ini merasai nikmatMu yang terindah ini.....
Moga segalanya menjanjikan sesuatu yang lebih indah....
Segalanya dengan izinMu Ya Rabb...
InsayAllah......
Ku tunggu saat itu...
Saat bunga yang mekar itu disunting pemiliknya........

^_____^