Wednesday, February 16, 2011

Tak Mampu Disangkal



ape yg xmampu kte sangkal dlm idop ni mungkin byk...tp kat cnie n kali ni aku just nak ckp psl smthing yg aku rse kte sume akan rasainya....
ok straight 2 da point...biasanya dalam idop kte ni, kte akan lalui byk bnda yg menyakitkan..tp kebiasaannya ble kte fkirkan bnda itu mnyakitkan kte akn rasa sakitnya...btol x????simply says that, ble kte rasa bnda 2 sakit so kte akn rasa sakit.tp ble kte xfkir bnda 2 mnyakitkan, kte akn lalui idop ni mcm biasa.......ble terfkir2 sgt pon ia mampu mmberi effect atau kesan kat idop kte....cth mudah aku bg ble tgn atau jari kte de luka, kte akn rsa sakitnya ble kte terperasan yg jari kte luka, tp b4 2 klu kte xperasan yg jari kte luka, kte xkan rasa sakitnya sgt.....sama gak dgn luka kat aty.....ble dh dilukai, kte akn terasa lukanya...tp ble kte lupakan sementara, kte mungkin tak terasa sgt sakitnya...ble dingat2 dan slalu diimbas dlm memori, kte pasti akan rasa sakitnye menusuk sanubari.......aku bercakap mungkin sedikit dr pengalaman n lbihnya adalah pemerhatian.....

k la, kata2 ni just terlintas b4 tdo stelah kmbali dari menonton n mnyaksikan teater 3 Tun hasil usaha rakan2 guru pelatih mktab aku........syabas buat mereka kerana mampu menghasilkan garapan cerita yg bagi aku sush utk dilaksanakan tanpa usaha yg gigih...syabas buat Gabungan Insan Teater Afzan (GITA)....All da best 4 u all.......

* selamat berfikir dan terus berfikir kerana beza insan yg hidop dgn si mati adalah mereka yg hidop akn terus berfkir untuk meneruskan khidupan xkire la ape yg difikirkan 2....hargai dan bersyukur dengan anugerah fikiran yang waras kerana berapa ramai yang Allah dah tarik amugerah itu............same goes 2 me!!!!alhmdulillah 4 everything......


Berfikir dan terus berfikir!!!!!!!!!!!!!!!



Berfikir untuk menyelesaikan sesuatu masalah.....


Berfikir selagi kita mampu berfikir........