Wednesday, March 31, 2010

perginya seorg sahabat......

tanggal 30 Mac 2010 menyaksikan satu noktah buat insan yang benar2 aku sanjungi.....
perginya beliau tak ku sangka2...
menjadi sahabat dan teman yang ceria...
telatahnya buat aku mengambil langkah tersenyum simpul
kerana tak mampu menyanggah dan menyangkal kata2nya.....

perginya beliau buat aku terkilan kerana tidak mampu menghubungi beliau walau hati meronta-meronta minta menghubunginya....
aku tak juga menghubungi beliau tanpa aku terfikir ape2...
beberapa hari jiwa aku kalut memikirkan mengapa debaran dan naluri ingin pulang menarik-narik aku????
aku resah...
aku buntu....
perginya beliau membuat aku sangat terasa kerana beliau sangat baik....
hilanglah seorang insan yang langsung tidak menyakitkan hati malah membuat jiwa tenang saat memandang wajah redupnya.....
hilang juga tempat berharap untuk masa depan....
hilanglah pemberi semangat dan penasihat dalam keluarga kami....

perginya beliau dalam masa yang sangat pantas membuatkan aku terfikir bahawa ini hanya mimpi ngeri....
mimpi yang menakutkan...
aku kadang-kala terfikir alangkah baik jika ia hanya sebuah igauan ngeri yang mampu dihapuskan....
tapi hanya Allah Maha Mengetahui.....
aku sentiasa berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat....dan semoga beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman serta bertaqwa.....

yang pergi tetapkan pergi...
kita yang tinggal hanya mampu meratapi pemergian insan yang tersayang.....
tapi ingatlah....
Allah lah yang mengatur segala perjalanan hambaNya di muka bumi ini.....
kita yang tinggal...perbetulkan segala kekhilafan dan jadikan pengajaran untuk menjadi yang lebih baik....
semuanya tidak sempurna....tetapi cubalah menjadi yang terbaik.......

sahabat tetap sahabat....
ukhwah terjalin tak mampu terputus walau hilangnya anak Adam di muka bumi.....
ingatan hanya bersandarkan kenangan.....
Al-Fatihah buat sepupuku.......
yang juga sahabat ku.....
berikan ketabahan buat keluarga beliau.....
tangisan tidak mampu terluah andai hati terlalu terluka........

Monday, March 22, 2010

pbs...........

mula2 sgt mendebrkn bile sebut perkataan2 2....tp dh lpas n berlalu sumenye pakat tak sabo nk tggu sem strusnya.....
nak jmpe murd baru lak......
aku wat pbs kat sk Hutan Percha, alor gajah melaka.....
hari pertama g...mmg mncemaskan....
first day kat sekolah 2...mmg mmbosankan coz xtau nak wat pe...dak2 pon xknal....
tp 2nd day n strusnya...aku n rumate ku sgt gmbira.....
cm2 kami wat.....
yang paling konfius...dak2 sekolah 2....jap pnggil kami kakak...jap panggil cikgu...tapi dua-dua kami layan.....
layan....zass.....


masa 5 hari berlalu skjap je bg kami...tup...tup...dah jumaat....
puas amek gambar....kami borak2 dgn student2....
dak2 kat situ sume sporting n baik.....

Sunday, March 7, 2010

BbQ nIgHt

06 mac 2010- SCIENCE CREW SOCIETY (SCS)...ini merupakan rehlah kami yg ke-2 bagi meraikan ulangthn kelahirn rkn2 kami yang lahir pd buln 2 dan 3......
b4 tu sume bende kami wat same2....dr beli brg2...pnjm brg2....perap ayam.....cm2 aksi jd....hehehe...sgt mnyeronokkn....






bbq night berjln dgn lncr wlopon lwat dr janga\kaan mase yg telah d tetpkan......
mjlis berjln dengan lncr skali....
yg pling mnyeronokkn.....ialah permainan teka gaya saye n objek pelbagai.....
dlm game teka gaya saye....mereka hndklah mneka gaya yg dilakonkn oleh ahli kump mereka....
org yg paling pick-up ialah syauqi yang pntas mmberikn jawapn skaligus mlayakkn kump mereka sbg juara......
utk game objek pelbagai lak....
mereka dberi satu brg yg perlu dipelbagaikn kegunaan brg2 tersbut......
pling mnyeronokkn.....ialah ble pnonton iaitu rkn2 saling nk mngenakan kump yg dbrikn tugasan......
pelbgai gaye dpt dilihat ktike melakonkn n menjykan xtvt ini....
x dpt dlupekn....
stlh permainan tmt....n upcara potong kek dh settle...
kumpp yg kalah telah didenda utk mmbuat persmbhn yang tlah dtetpkn oleh ajk xtvt n sosial....
mereka perlu mnyanyikn lagu doraemon sambil mmbuat gaye....
huhuhu....hehehe....mcm gaye ade....
pling kelakar ialah aksi yg x diduga drpd KU SN iaitu fetri.......mcm org mabuk tuak pon ade...
hahahaaaaaaaaa...................


insyaAllah.....hope sgt biarlh ukhwah yg terbina dlm klas Sains ni berpnjangan..........
sme2 lah kita mnjage nye.................
kite tggu rehlah yg strusnya......
kita tgk sape yg kena..............................
huhuhu.....hahaha.....

Friday, March 5, 2010

rEnTaS DeSa

Rentas desa..................
rmai yg agak allergic dengan kata majmuk kat atas 2...
aku???
lbey kurang same je kot....
ari ni first time dlm lembaran sejrah idup aku, aku dpt nombor kurg dari 100...
kre orait r 2..sumbang gak mate tok umah...koge umah aku Tok Lela (Hijau) akan berjaya dapt tempat yang baik dlm senarai sume umah yg bertanding...........
sukan2 cam ni mmg pnat....


sbagai penolong ketua umah hijau...tugas aku agak berat beb...
nk urus sume mmg susah..
aku cuba wat sehabes baik.....
tp ntah la pndangan org len pd aku.....
nk dptkn krjasama sume mmg perit......
tp satu aku ingt pesan ckgu aku:
"klau kite ikhlas dlm wat sesuatu....kite pasti gembira n klau kite pnat pon...pasti berbaloi...."
ye ikhlas lah krana bukan saje kita dot tunjukkn bakat kepimpinan kite time cam ni......
tp kite gak ley dapat pahala...InsyaAllah......hanya Allah yang menentukn sume nye....



next week (9- 11/ 3 / 2010) hari sukan.....
pasti aku terkejar2.....
aku cuba uruskn keje aku sehabes baik....
hope sumenye bjlan n lncar.....
HIDUP RUMAH TOK LELA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!