Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, June 12, 2011

ALAM

Ciptaan terindah, anugerah yang tidak ternilai..............wah, starting ayat nmpak da boom gitu..hehehehe....ni cter pagi 12 Jun 2011......

ALAM!!!!
indah permai terbentangnya ciptaan yang agung ini...kehadirannya membuatkan kte perlu mensyukuri nikmat Maha Pencipta....aku memang suka alam..nak tahu kenapa????korang pon leh jawab sendiri, masing2 ada jawapan tersendiri.meh cnie aku cter kenapa aku suka alam.....bagi aku alam sangat bernilai harganya. alam sangat dekat dengan jiwa aku, ia mendamaikan dan juga menenteramkan. Hijau, tenang dan sejuk mata memandang....alam mampu wat aku lupe sekejap masalah2 yg aku hadapi, kepala yg tengah brserabut ponjadi tenang walau masalah tuxde la selesai lagi tapi mungkin boleh selesai coz aty lebih tenang utk cari jalan penyelesaiaannya.
Kadang bila terfikir yang alam sentiasa bertasbih dan memuji-muji kebesarannya, aku jadi malu sendiri.Aku yang diciptakan sebaik-baik kejadian pon kadang lupe kepadaNya. Dengan alam, aku jadi diri aku sendiri. Bila berinteraksi dengan alam, aku jadi teruja, excited terlebih, jiwa yang kasar dan aty yg keras jadi lembut dan mendamaikan. Alam leh natu aku muhasabah diri.
Kalau diberi pilihan aku nak jadi ape dalam komuniti alam, aku nak jadi pepohon yang menghijau...nak tau nape???mai cnie aku cter. Pepohon hijau membekalkan oksigen pd kehidupan lain. Aku mahu hidup yang sementara ni bermanfaat kepada makhluk lain kerana aku mampu tersenyum riang, puas dan bangga kerana aku berjaya memberi sesuatu buat makhluk atau orang lain...........

= Gambar2 adalah ihsan dari enci ggogle image.....
]



oh, yang ni view Tasik Chini dari ats bukit dalam ladang sawit...semasa PLKN...

* ni la jadi bila bosan dok dalam bas 3 jam lebih dari Jerantut ke Kuantan........

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers