Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, May 29, 2011

Perjalanan ku


alhamdulillah...bercuti sudah..wah3, dh berapa ari xberkesempatan nk online, ye la....bz sakan ke sana ke sni....skang aku kat umah pk cik aku...mmg sakan berjalan kat johor ni..dr segamaat ke muar, then ke kluang plak....

ok2, aku bukn nk cter psal perjalanan aku yg pjg smalam (28/5/2011)...tp aku nk cter mule2 nek train (27/5/2011)...ni kes mula2 jejak kaki kat coach tmpat aku kna duduk...aku nk gerak g segamat la ni....nak djadikan cter, masa aku nak naik tren ni, aku tgk ada beg n makanan atas seat tmpt aku nk dok...aku pon plik la..yg rumate n klasmate aku ni cpat2 soh aku dok c2...mntang2 la aku sorg je ke muar n diorg trun kat gemas..Dlm terpinga2 2, aku pon wat2 la cam xde pe2 ble dtg sorg mamat ni.....die tnye aku, nk dok belah tgkap ke sebelah luar....aku dgn cpat coz sgan, aku ckp la belah tgkap pon xpe la....coz aku pkir klu aku dok belah luar, die nk kuar msti susah n ag klu aku tertdo, susah la beb.....klu dok belah tgkap, aku ade gak faktor utk pndang kat luar 2....memuji2 keagungan ciptaan Allah ke...smbil bersyukur diberi pluang n kesempatan utk menikmati pemandangan yg hijau ni...huhuhu...korg tau x, ape aku nak tergelak sakan ni...ok, continue....cam ni, korg pernah x tgk cter "Dalam Mihrab Cinta"????ok, bg yg pernah tgk la....ade scene si hero ni tnye kat si heroin, same dialog cam aku n si mamat ni ckp td..huhu...berangan lak si janna ni....ye la, ustaz beb dok sebelah aku ni..mau tegak xtdo2 ler den nk smpai ke segamat ni...korg tau berapa jam???6 jam beb...hukhukhuk.....berangan jap je.....hahaha.....ble die bgn je, aku pon leh la grak2 ckit..ble die dtg nk dok smule, tegak n sopan smula...huhuu....nseb bek la nek train, klu nek bas..mak aih..mmg cramp aku jdnya....hehehe...dh jgn nk berangan lbih2 ok.....nseb bek dak lelaki ni same mktb dgn aku..hehe...xde la aku sgan sgt even die ustaz la....

cian gak aku....sejam je dpt tdo....len2 sume berjaga..aku tgk my lovely rumate n klasmate sorg 2, dh lena tdo....eih, korg ni mmg xaci tol tau!!!!!cian kat aku..hukhuk....smntara memenuhi mse dlm perjalanan 2, aku pon tgk2 la dunia luar walau byk ijau je yg aku nmpk.....tp alhamdulillah coz Allah msih mmberi kesempatan utk aku lihat n syukuri nkmat alam yg terbentang luas mghijau ni.....Alhamdulillah.......

smpai je kat sgamat dh agak lewat....mmg gram aku coz terlalu lme train berhnti kat Gemas, tp aku nk wat ape..just tggu je la...huhu...tp thanx pd seseorang yg sanggup mndgr luahan aku yg xabes2 xpuas aty..hakhakhak....bising je...thanx ye awak......

alhamdulillah, nothing bad happen....sume nye berjalan lncar...n aku selamat dijemput oleh my uncle kat Sgamat utk ke Muar......Thanx a lot 2 my uncle yg susah pyah dr johor ke muar n ke sgamat lak nk amek aku.....berape kilometer perjalanan pk cik ari 2....thanx a lot...

k la, nk cter mmg xabes2...so, now time 2 get rest coz semalam (28/5/2011) mmg seharian kuar....dh mgrib bru smpai smule ke rumah dr pd pagi kuar....hahaha.....so, time 2 go....

ni destinasi pertama aku....Kuala Lipis....
ni contoh je la..bukn train yg aku naik 2......

ni destinasi terakhir aku b4 dijemput oleh my uncle utk ke Muar......

*thanx again 2 encik google aku pnjam koleksi2 gmbr2..hehehe

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers