Friday, February 4, 2011

kata-kata tanpa suara

sabar aku ada batasnya.....smpai ble?????mmg aku tau aku ni x la baik sgt...aku tau aku degil, keras kepala, xdengar kate, tp pe cer dgn yg ag degil...degil aku msh sudi mempertimbangkan ape yang baik untuk keluarga.....tp msh ade yg wat hal mcm kluarga x amek berat......

aku tau aku lebih suke ikot kate aty....maybe org akan kate aku xsyg diorg.....family la beb....tp aku msh ingat diorg........pe salah aku?????salahkah aku dilahirkan begini?????aku xminta k....aku hanya insan biasa yang punya hati..................kdg2 malas nak fikir.....aku lebih suke idop dlm dunia aku....tp aku tau Allah dh ciptakan manusia itu utk saling berhubung...klu x, xkan Allah ciptakan manusia itu ramai dalam satu komuniti...aku tau itu...tp xleh ke diorg faham ckit......xleh ke??????

aku tau aku klu bercakap men lepas je....tp aku ckp benda yg betul.....aku tau aku xcukup umur utk menegur, masih mentah kate mereka........mulut je tau, aku xlalui pe2 ag...tp umur kah penentu kematangan??????musykil ku dalam mencari pengertian yang aku rasa msh samar-samar penghujungnya......

sabar????ye sbagai manusia, aku juga punye limitationnya...smapi bila?????
"sabar ye...."
"biarkan je la......bukan slalu jumpe...."
"beralah la, kte kan ag muda..."
ye, kate2 itu slalu berkumandang jelas di corong telinga yang membuatkan koklea aku gatal....wah3x, aku juga ade aty...........smpai masa aku ade gak rasa mcm nak pecah jantung ni kerana terlalu laju jantung ini memecut menahan kemarahan yang ditahan-tahan......aku bertahan mencari sumber kekuatan utk terus bersabar dengan karenah manusia............mampukah aku???????
aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggghhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

batin ini menjaerit menahan kesedihan, kemarahan, kekesalan.......hanya mampu menyembunyikan dari penglihatan....kerana jeritan aku hanya kedengaran jauh di lubuk hati yang masih sedar siapa diri ini...kebuntuan bersarang di lubuk sanubari, mencari2 jalan atau garisan penamat dalam kegelapan yang langsung tidak bertemu sumber cahaya......jiwa tersiksa, siapa yang tahu..kutahan kegusaran ini.....
tapi sampai bila????
???????????????????????????????????????????????
gugur jua manik2 halus menitis gugur mencari tapak untuk singgah.....
ye, kuasa graviti x mampu disangkal ag...
gugur jua manik2 halus menyembah dan menyerap di celah2 fabrik ciptaan manusia....
sebelum sempat bertapak di bumi ciptaan Yang Maha Esa...
aaaaarrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

jiwa ini terkurung...jeritan hanya kedengaran sayup2 dalam kemelut yang tak berpenghujung......
aku akur..kuasa siapa yang mampu aku sangkal????
siapa aku????
aku siapa????
persoalannya tetap di situ xmampu terungkap walau seribu atau sejuta perbahasan yang menunjang  persoalan itu......
aku juga yang hanya perlu menjawabnya..kerna hanya aku yang kenal aku........
aku tahu tentang itu..............
aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrgggggggggghhhhhhhhhhhhhh..................
terlalu perit untuk diluahkan......
terkumpul dan terselit kemas dalam pundak yang berkonkrit..........
ah, aku tau aku mngarut untuk melunaskan kepedihan yang bersarang di sanubari yang bagai menyocok-nyocok tangkai hati ni....
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..................
bertahan wahai insan kerdil bernama NURULJANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tggu je la, kebenaran akan terserlah jua..................
bertahan lah dalam kemelut ini.....
walau ia bukan sementara tp ia bakal berhenti seketika dan aku akan bertemu lagi dengan kegusaran yang aku tahu aku akan berjumpa ag...kerana aku adalah AKU!!!!!!!!!!!!!!
aku mencari sumber kekuatan yang dikumpul bersama kesabaran yang menggunung tinggi....
kekuatan dikumpul dalam jiwa dalam usaha mencari inspirasi menyelesaikannya walau disulam kedukaan.........


* maaf mencarut dan mengarut ntah ape2 kat atas 2......mungkin ia lebih baik dalam menanggung krisis jiwa yang bersarang dalam lubuk hati ni skarang.....................

No comments:

Post a Comment